Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

søndag den 17. februar 2008

Addicted to books !

I love books. I can browse in bookstores for hours, just looking at the colours and graphics of the covers, be inspired by titles and concepts, or beautiful pictures. When travelling I always find a little treasure to bring home. This one I found in Paris when we were shooting some photofeatures five-six years ago. Its made by a french set-designer and artist, Macha Makeieff. It took me almost a year to get hand on a copy, but it was worth the waitingtime. The cover is soft like a pillow, luxurious and elegant, it has leaf-gold on the pages, and inside the most magical photos of ordinary things from daily life, put in an artistic no-ordinary way. Its impossibe to choose onle a few pages, but for now, enjoy this one - a few cheap plastic clamps and old ribbons.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hei Ranvita!
Vil bare anbefale en forfatter som jeg tror du kommer til å elske - hvis du ikke allerede har lest henne: Tessa Kiros. Hun lager kokebøker - med helt fantastisk vakre bilder. Virkelig verdt å ta en titt på! Hennes siste bok heter "Mat for store og små".
:-) Liv

Ranvita sagde ...

TAK for det gode råd, har lige set den omtalt på nettet, og det lyder akkurat som noget for mig - bare forsiden!! - og med børnetegninger, etc, som der osse blir i min bog "Elsk ditt hjem" (kan man sige det på norks?) - så ja, den må jeg ha mig! så jeg osse kan se bilderne, dem var der nemlig ikke noen af på nettet Takk for tippet !