Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

fredag den 7. september 2012

Det er kun den ene fod, der gør ondt ...



Hvis du så min seneste Elsk-Dit-Hjem -Video (ellers se den her) så ved du, at jeg de sidste 2 måneder har "gået på ét ben" og at jeg, som jeg fortæller i video'en, har været nødt til at øve mig i at fokusere på det ben der KAN gå, i stedet for på det, der ikke kan.

Mens jeg lå på Rigshospitalet læste jeg et vidunderligt interview med en af mine old-time-guruer, Deepak Chopra. Han var en af de første jeg tog workshops med dengang for 15 år siden, hvor spiritualiteten fyldte al i mit liv:-)

I det aktuelle interview med Deepak viser det sig dog, at han er i bedre form en nogensinde, og "holder" lige så meget i dag, som dengang (og nu med over 40 bøger på bagen (!)

I interviewet med Oprah fortæller han bl.a. om da han var "i lære" som munk i Indien, for ikke så længe siden. Han ragede håret af og skulle gå barfodet på de rå grusveje og tigge efter mad. Da hans "over-munk" spørger om det gør ondt på hans fødder indrømmer han, at det gør det. Hvortil munken svarer: "Det gør ondt på den fod, der træder på jorden, men den anden, som er oppe i luften, har det rigtig godt. Fokusér på den".



Forleden fandt jeg tilfældigvis den Oprah-udsendelse, som tilsyneladende danner baggrund for den skrevne artikel. Du kan se det lige her og jeg kan varmt anbefale dig at lytte til hans visdomsord næste gang du har en stille stund. Han er klar og kærlig i spyttet som aldrig før – og ganske inspirerede.

Det hele slutter på bedste ugeblads-vis med en lang række "poesi-spørgsmål" – blandt andet,
"What do you know for sure?" – hvortil han svarer "Nothing."

Se det er visdom, der taler.
Link til video:

Ingen kommentarer: