Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

torsdag den 13. marts 2008

Kan en kaffekværn ændre dit liv?

I serien "Kan en smoothie ændre dit liv?" kommer her Del 2: Kan en ...kaffekværn? Læste for længe siden om Thorbjörg fra Sundhedsrevolutionen, som kværnede en skefuld hørfrø og strøede det over sin smoothie. Men åh, endnu en investering, endnu en 'thing to do', og allermest; det føltes uoverskueligt, at finde ud af, hvor man finder en kaffekværn, hvilken een der mon er den bedste?, og hvordan gør man egentlig? - og det smager sikkert ad H-til, og al den slags der let kan forskrække en køkken/kokke-idiot som mig. Forleden faldt jeg helt tilfældigt over denne her, og til en net pris af 199,- besluttede jeg mig for, at jeg måtte gøre eksperimentet uden yderligere ekspert-bistand. Konklusion: Den fungerer perfekt. Og endnu bedre; ikke nok med, at de knuste hørfrø er ren medicin for en kvindekrop, så er det rigtig lækkert med dette drys på smoothien, som nu blot er en endnu større fornøjelse. PS: Jeg har netop udskiftet valleproteinen med risprotein (fra brune ris) Det har desværre ikke helt sammme Guf-agtige konsistens, men kan du ikke tåle mælk, så er det jo perfekt. Find risprotein hos www.sundnu.dk eller www.arendalspa.dk. Jeg laver pt. min smoothie således: En halv pose bær (de økologiske fra Irma, blander ofte jordbær, hindbær/blåbær/skovbær, alt efter smag og behag. SuperBrugsen har frossen mango, det smager også super med f.eks. hindbær.) 1-2 banan Soya-eller rismælk, så det lige dækker det meste af bund-fyldet. Kanel Vanilliepulver - de små glas fra Urtekram. (IKKE at forveksle med vanilliesukker) 1 måleske risprotein (eller 2 spsk. valleprotein, fåes i alle helsekoster) 1-2 dadler (gir sødhed, og super smag) 2-3 spsk. hørfrøolie (Oil of Life eller Nyborggaard, fåes billigst hos Helsemin-butikkerne) En smule citron, når jeg har En lille skefuld kokosolie 2 spsk. knuste hørfrø (knust i kaffemølle/kværn) som "ymderdrys" topping. Blendes godt, og drikkes straks, mens den er kold. Har sagt det før, og siger det igen, det er ren medicin, og det smager som slik! PS: kværnen ser stor ud på billedet her, men det er den ikke, er ca. 18 cm. høj, og kan let finde fast plads på køkkenbordet.

2 kommentarer:

der bildverlust sagde ...

Fantastisk blog! Og så er jeg også afhængig af smoothies!

Anonym sagde ...

Vanillepulver fra urtekram er sååå dyrt, synes jeg.
Vi køber i stedet 25 hele bourbonvanillestænger fra Solhjulet.dk og klipper et stykke af og smider i blenderen, inden smoothien blendes.
Med en superblender går det let, og man får mere vanille for pengene.

I vanillesukkerblandingerne er det ikke vanillekornene, der udgør de sorte prikker - nænej, det er vanilleskallen, malet til pulver. :-)

Også ingefær kan man smide hel i sin superblender, det er ikke nødvendigt at skrælle den.

Gode tanker fra Joanna med grønt overskæg af persillesmoothie