Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

lørdag den 15. marts 2008

Mmm ...ums !!!

Har længe haft håndklæde-krise, så stor var lykken da jeg faldt over de her super lækre håndklæder fra Norrgavel. Jeg er helt vildt kræsen, når det gælder håndklæder, for jeg skal kigge på dem hver gang jeg går ud på badeværelset, når jeg smyger dem om min krop efter badet, når jeg smider dem i vaskemaskinen og når de hænger til tørre på mit vasketøjsstativ. Og typisk har jeg dem over et år, så de skal altså ku holde til mange blikke - og bade! Jeg er lidt træt af de kliniske hvide, sågar træt af de lyserøde, som jeg ellers har elsket - og som ovenikøbet ville passe perfekt i Kærlighedsområdet, hvor mit badeværelse pt. ligger. Derfor er de her - på deres egen down to earth naturlige måde - perfekte lige nu. (Og så giver de god jord-energi - hvilket i øvrigt også er vigtigt i Kærlighedsområdet, for jord-energi giver stabilitet og "holdbarhed".) Håndklæderne er helt unikke på to punkter, og DET er også en detalje jeg godt kan lide. De er af høj kvalitet, med indbygget 'bevidsthed' (hvilket er en del af hele Norrgavels filosofi) - og så er de helt særlige i teksturen. De er nemlig hårde og krasse som skrubbesvampe ! - og det er meningen. Effekten gør, at de skrubber huden blidt, og at de suger endnu bedre. (og bare rolig, de blir altså blødere efter vask:-o) Kvaliteten oser ud af disse håndklæder, der har en dejlig tyngde (desværre også i pris, ca. 450 kr. for et badehåndklæde 70 x 100) Min vest-jydske far vil helt klar synes, at det er godt tosset at give så meget for et håndklæde. På den anden side; det svarer til en take-away aften for hele familien, ni numre af Bo bedre (som du kan læse/låne på Biblioteket) en halv tur hos frisøren eller 12 kopper cafe latte (så er håndklæderne helt klart sundest!) Og så tror jeg også, at vi qua tarvelige produktionsmetoder er blevet vænnet til helt urealistiske billige priser. Så måske skal vi simpelthen til at forstå og acceptere, at hvis ting skal produceres med hjertet, både hvad angår materialer, kvalitet, holdbarhed og arbejdsforhold for de involverede parter, så KOSTER det. Så kan vi ikke bare slippe med 2 for en ti'er. Jeg er sådan een, der hellere vil have ingenting, end noget billigt hø, og hellere have een god ting, end ti dårlige ting. Og jo da, jeg ville gerne have en STAK af disse smukke håndklæder på min åbne hylde i badeværelset, men lige nu bliver det til to stk. til ære for kærligheden i mit liv:-o) (gennem 8 år!) Og selv om det sikkert er uhørt uromantisk at sammenligne et kærlighedsforhold med et håndklæde, så slog det mig, at de her håndklæder i mit Kærligheds-kraftfelt er et fint symbol på kærligheden i mit liv; kvalitet, unikhed, blødhed, omsorg, tillid og stabilitet :-o) Tjek Norrgavel næste gang du kommer forbi, Ny Østergade 23, Kbh. K., Tlf: 33 33 99 12, www.norrgavel.se. De har også super lækkert sengetøj efter alle feng shui kunstens regler, smukt service og sofapuder ... Suk, man har vel lov at drømme ...

Ingen kommentarer: