Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

onsdag den 15. januar 2014

En ordentlig fjer på i 2014!


Har du lagt mærke til, at der er fjer overalt?

I diverse dekorationer, som smykke-motiver, på T-shirts og puder og som tryk på alverdens boligtilbehør? Og i søndags fik jeg da også gaflet de her skønne "Shakespeare-skrivepenne" på Kronborg Slot.

Det er ikke helt tilfældigt. Fjeren er et af de symboler vi kommer til at se endnu mere til i 2014.

Fjer er et af naturens egne smykker og har altid været anvendt; vi kender det lige fra Indianernes hovedbeklædninger til de fine damers hatte:-)

Det sjove ved fjer er, at lige så fine og sarte de kan se ud, lige så stærke er de (du kan næsten ikke få en fjer til at knække lige meget, hvor meget du hiver og slider i den). Den er stærk – og samtidig bøjelig (og iøvrigt vandtæt!) Hvilken unik kombination!

Men fjer er jo mere end pynt. Det er også et smukt og stærkt symbol på alt lige fra spiritual visdom, kontakt til den åndelige verden og renhed og uskyldighed (den hvide fjer). Og hos indianerne var den et symbol på uafhængighed (frihed).

Derfor tror jeg heller ikke det er spor tilfældigt, at fjeren kommer så stærkt ind i mode- og boligtilbehørs-billedet, som den gør nu. En fjer i stuen er lige nu mere trendy end (endnu) en Gucci-taske i garderoben.

De kollektive energier varsler om større frihedstrang, det økonomiske paradigme er under forvandling og mange mennesker mærker et gryende ønske om at bryde hamsterhjulet og opsøge større frihed – hvordan det så end måtte se ud for den enkelte.

Revolution og frihedstrang er nogle af kodeordene for det nye års energier. Så pynt dig endelig med købte fjer – men overvej også, hvad fjeren skal symbolisere for dig og dit liv i 2014?

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Frihed er helt klart et mantra for mig i 2014. Jeg tænker med det ord i alle de beslutninger jeg tar. Det hænger naturligvis også sammen med hvor fanget og fastlåst jeg har følt mig i de sidste par måneder. Fjeren symboliserer for mig også en masse med at vi skal tilbage til naturen, ud i den! Vi skal tilbage til rødderne om man så må sige haha, og jeg elsker det! Jeg glæder mig helt vildt til 2014, for det blir et fantastisk år, kan slet ikke vente på alt det der kommer til at ske! <3 Judy