Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

tirsdag den 11. december 2012

* JULEKALENDER * Flyt rundt – også på de indre møbler


Jeg kan huske en klient jeg engang havde; Hun ønskede hjælp til (blandt andet) at forbedre forholdet til hendes mor og søster, som var meget anstrengt. De ville ikke se hende og det sårede naturligvis min klient. Da jeg gennemgik hendes hjem var det jo oplagt at tjekke bagua-området for "Familie" for at se om områdets energi kunne løftes med feng shui. Og her skete så dét, som ikke sker så ofte: 

Området var perfekt indrettet ifølge feng shui. 

Min klient havde læst en del om feng shui og havde i sin iver for at ændre denne problematik fulgt anvisningerne for Familie-området til punkt og prikke. Der var pænt ryddet op (til trods for det var en større reol der stod i området.) Der var grønne farver. Blomster. Familiebilleder i glas og ramme. Små arvestykker på hylderne. Pænt. Nydeligt. Og helt korrekt i følge den store Feng shui bog. Jeg kunne ikke finde på noget som helst at tilføje eller ændre. Men hvorfor "virkede" det så ikke?
Jeg begyndte at spørge nærmere ind til klientens problematik med sin familie. Og jo mere hun fortalte, jo mere forstod jeg, hvor problemet lå. Det var ikke så meget det hun sagde; det var måden hun sagde det på, der afslørede det hele. Nemlig, at det største problem lå inde i hovedet på min klient. Et hav af overbevisninger (som afslørede sig i hendes sprog) og som skyggede for at se virkeligheden som den (også) var – og for at åbne op for en ægte forandring. Hun gik stædigt og ventede på, at mor og søster skulle begynde at opføre sig sådan som hun syntes de skulle opføre sig overfor hende. 

Dette eksempel viser tydeligt, at det er lige så vigtigt at flytte rundt på "møblerne" indeni, som at flytte rundt på møblerne i stuen, når vi ønsker at forandre noget i vores liv. I feng shui følges de to ting altid ad (hvilket damebladsudgaven dog sjældent når at gøre opmærksom på.) Og hvis du praktiserer feng shui og ikke får de store resultater så er det netop fordi du ikke kombinerer den indre og den ydre feng shui, men (igen) har lagt ansvaret for dit liv over på en anden (person, koncept, whatever ...) Fordi, du stadig håber på en easy way out. Men tro mig – "the only way out is in", som man siger. Det gælder også når vi laver feng shui.

"Indre indretning handler om at bringe lys ind i alle rum og derved fortrænge mørket. Og det kan man altså ikke gøre uden først at flytte sofaen og hive den døde rotte ud og give skeletterne i skabet en ordentlig tur med ......."

Hør hele kapitlet her ...



Varighed 2:58

Hvilke indre møblementer kunne du med fordel rokere lidt om på ...?

Foto©Ranvita la Cour

Ingen kommentarer: