Vil du lære at indrette dit hjem med Feng Shui Baguakortet?

Ranvita la Cour er forfatter til to inspirerende bøger om indretningens psykologi; "ELSK DIT HJEM
fra A til Å" (2010) og "ELSK DIT SOVEVÆRELSE –AT FORANDRE DIT SOVEVÆRELSE KAN
FORANDRE DIT LIV", (2013) Begge bøger er udkommet på Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck.

torsdag den 6. december 2012

*JULEKALENDER* Humor er vigtigt i din indretning

"Gud har god humoristisk sans. Hvis du ikke tror mig, så se dig i spejlet!"

Dette er et af mine yndlingscitater fra Neale Donald Walsch (ham der taler med Gud-bøgerne) og citatet indleder kapitlet "HUMOR" i min bog "Elsk dit Hjem fra A til Å".

Humor er vigtigt i vores hjem – ellers bliver boligindretning alt for seriøst og "ender med at gå op i piberøg og PH", som jeg skriver/siger i kapitlet.

Og ih, hvor blev det pænt og nydeligt og korrekt – eller tjekket. 
Men hvor fa'en blev gnisten af?

Julen er jo en genial tid til at "løse lidt op" – og lukke mærkelige ting ind i vores hjem. Som nisser f.eks. Måske endda en havenisse. Brugsen har dem stående i lange rækker og jeg er lige ved at komme til at købe een, selv om den overhovedet ikke vil passe ind ind i min have. Alligevel frister den. For den får mig til at smile. 

"Et smil kan få dig og dit hjem til at mødes," skriver jeg også i kapitlet om humor i indretningen. Og det er så sandt. For når vi smiler, slapper vi af. Og når vi slapper af, er vi os selv. Og det er de to ting, vi skal i et hjem: slappe af og være os selv. 

Lyt med her  – og undersøg hvor mange humoristiske indslag dit hjem har (?)

Tip!
Du behøver ikke lægge hovedet i blød i 8 dage for at lukke humor ind i dit hjem. Twist noget, du allerede har. 

Jeg giver f.eks. kongelige figurer balletskørter eller små nytårshatte på. Eller du kan tillade en trold på skrivebordet, som vist på billedet herunder, der også er i bogen. Vi tog det foto tilbage i 2005, så sidenhen scorede min datter trolden med det lækre, orange hår ...

I dag troner to porcelænshunde på mit skrivebord (du ved, de der hundefigurer som sømandskoner havde stående i vinduet og som signalerede om "manden er hjemme ... eller ude") Mine 'skønne' hunde kan muligvis berretige en skilsmissebegæring fra den anden halvdel af husstanden, hvis det ikke lige var fordi, de står på mit skrivebord ... men jeg elsker dem og hver gang jeg nærmer mig mit skrivebord er det med et grin i maven. En god start på enhver arbejdsopgave! 

Foto©Rishi/Happyliving.dk /RanvitaHome/Nybrogade 2005
Foto©Rishi/Happyliving.dk /RanvitaHome/Hellebæk 2009

Ingen kommentarer: